Det er godt at være synlig
Det er godt at være synlig. Når man er synlig, bliver man set, så man ikke forsvinder i mængden. I trafikken er det for sikkerhedens skyld, i privatlivet for samværets skyld, i naturen for livets skyld…
Erfaringer fra mange succesfulde virksomheder peger på, at det først og fremmest er en differentieret visuel kommunikation, der er afgørende for at skabe synlighed. Dermed ikke sagt, at den visuelle del er det eneste aktiv; lyd, duft og følelser spiller også ind, men det visuelle indtryk er i høj grad det første skridt til at få skabe opmærksomhed. Det handler om at skille sig ud af mængden og gøre sig attraktiv.
Vi er som mennesker født med evnen til at indtage viden i store mængder. Størstedelen af det input vi udsættes for, passerer lige gennem ”hukommelsescentret” - specielt alt dét, vi ikke forstår. Hver eneste dag modtager vi for tusindvis af informationer - store som små - men vi optager i gennemsnit kun godt 100 input. Og det er netop disse ca. 100 input, du skal forsøge at få del i.
Vores synssans står for størstedelen af al information. Vi ”måler og vejer” alle nye synsindtryk: Stort mod småt, tæt på og langt væk, sort mod hvidt. Alt, hvad vi ser og oplever, bliver filtreret af vores underbevidsthed. Irrelevant information bliver sorteret fra, men vitale og brugbare oplysninger, dem gemmer vi på.
Således har vi gennem livet samlet så mange informationer, at vi kan se forskel på farligt og ufarligt, gammelt og nyt, simpelt og komplekst, let og svært og i høj grad det smukke og det grimme. Vi er født til at observere, og når noget skiller sig ud af mængden, er vi pr. automatik klar til at registrere og tage imod de nye input.
Tænk over, at ingen nogensinde har fået opmærksomhed ved at være kedelig.
Foto © M. Shining
Erfaringer fra mange succesfulde virksomheder peger på, at det først og fremmest er en differentieret visuel kommunikation, der er afgørende for at skabe synlighed. Dermed ikke sagt, at den visuelle del er det eneste aktiv; lyd, duft og følelser spiller også ind, men det visuelle indtryk er i høj grad det første skridt til at få skabe opmærksomhed. Det handler om at skille sig ud af mængden og gøre sig attraktiv.
Vi er som mennesker født med evnen til at indtage viden i store mængder. Størstedelen af det input vi udsættes for, passerer lige gennem ”hukommelsescentret” - specielt alt dét, vi ikke forstår. Hver eneste dag modtager vi for tusindvis af informationer - store som små - men vi optager i gennemsnit kun godt 100 input. Og det er netop disse ca. 100 input, du skal forsøge at få del i.
Vores synssans står for størstedelen af al information. Vi ”måler og vejer” alle nye synsindtryk: Stort mod småt, tæt på og langt væk, sort mod hvidt. Alt, hvad vi ser og oplever, bliver filtreret af vores underbevidsthed. Irrelevant information bliver sorteret fra, men vitale og brugbare oplysninger, dem gemmer vi på.
Således har vi gennem livet samlet så mange informationer, at vi kan se forskel på farligt og ufarligt, gammelt og nyt, simpelt og komplekst, let og svært og i høj grad det smukke og det grimme. Vi er født til at observere, og når noget skiller sig ud af mængden, er vi pr. automatik klar til at registrere og tage imod de nye input.
Tænk over, at ingen nogensinde har fået opmærksomhed ved at være kedelig.
Foto © M. Shining
Kommentarer
Er der for resten ikke noget om, at nogle mennesker er bedst til at opfatte visuelt, men andre er bedst til at opfatte auditivt?
- Niksenbiksen, det alene viser tumpede reklamespots, og såkaldt kedelige personer huskes ditto, og ikke blot de fremfusende; oftest er begge typer vist også ret ligegyldige :-D
Hvem du med denne blog egentlig vil hjælpe/belære, har jeg min tvivl om, men fornemmer lidt, at du vil have nogle kunder, der kan behøve hjælp vedr. annoncering samt PR til mindre projekter. Det helt OK :)
M.V.H. anjoe
- xjournalist, xPR, xfotograf, xgrafiker, xkorrekturlæser og xdesigner m.m.
Vi lærer og registrerer på forskellig vis og for nogle er den auditive indlæring, det eneste som virker. Men selv lyd danner billeder inde i hovedet, så vi er meget visuelt orienteret.